پنج عادت‌ صبحگاهی برای بهروه‌وری بیشتر

عادله قدسی زاده عادله قدسی زاده
93 بازدید
عادت صبحگاهی - روتین - بهرهوری- گل - سینی - کرپین

عادت‌های صبحگاهی بر عملکرد ما در طول روز اثر می‌گذارند. حال و هوای ما در طول رور می‌تواند با چیزهایی که اوایل روز با آنها روبرو می‌شویم، تغییر کند. اگر صبح خود را با گوش دادن به اخبار ناراحت کننده شروع کنیم، ممکن است تمام روز حس و حال بدی به خاطر آن اخبار داشته باشیم. اگر هم اول صبح خبر خوشی بشنویم، یا کاری انجام دهیم که خوشحال شویم، انرژی مثبت سراسر روز همراهمان خواهد بود. ایجاد عادات صبحگاهی می‌تواند کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشیم. علاوه بر این عادات صبحگاهی خوب باعث می‌شوند شادابتر باشیم. پیش از این در کرپین تگز راجع به اهمیت عادت‌های خوب صحبت کرده بودیم. اگر دوست دارید روتین صبحگاهی جدیدی برای خود بسازید، یا چیزی را به برنامه صبحگاهی خود اضافه کنید، در ادامه چند عادت صبحگاهی برای بهره وری بیشتر را معرفی می‌کنیم.

پنج عادت‌ صبحگاهی برای شروع یک روز خوب

مرتب کردن رخت‌خواب

ممکن است به نظر بی اهمیت بیاید. یا حتی با خودتان فکر کنید که وقت تلف کردن است. مگر دوباره شب همینجا نمی‌خوابیم؟

تختخواب مرتب - عادت صبحگاهی - خواب - تخت - کرپین تگز

تختخواب مرتب

مرتب کردن رختخواب به عنوان یک عادت صبحگاهی، به شما کمک می‌کند روزتان را با انجام دادن یک کار شروع کنید و حس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.  تمیز کردن رختخواب وقت چندانی از ما نمی‌گیرد، در عوض می‌‌تواند باعث شود تا ذهن ما قبول کند که  بیدار شدیم. از طرفی رختخواب مرتب باعث می‌شود که وسوسه نشویم تا برای یه چرت کوچک به رختخواب برگردیم. سایت رنگی رنگی راجع به فایده‌های مرتب کردن رختخواب نوشته. یکی از نتیجه‌های این کار، شادی بیشتر است.

فکر کردن راجع به اهداف

ما در زندگی اهدافی داریم که برای رسیدن به آنها تلاش می‌کنیم. گاهی اوقات ممکن است بین کارهای روزمره، فراموش کنیم تا قدمی در جهت نزدیکتر شدن به اهدافمان برداریم. فکر کردن به اهداف به عنون یک عادت صبحگاهی به ما کمک می‌کند تا اهدافمان را فراموش نکنیم. علاوه بر این یادآوری روزانه اهداف باعث می‌شود تا سعی کنیم گامی در جهت اهدافمان بر داریم و در برنامه روزانه خود، سهمی هم برای اهدافمان در نظر بگیریم. اگر اهل نوشتن باشید، می‌توانید راجع به اهدافتان و کارهایی که باید در راستای آن‌ها انجام دهید، بنویسید. نوشتن کمک می‌کند که منسجم‌تر راجع به اهداف خوب فکر کنید.

نوشیدن یک لیوان آب

لیوان آب- عادت صبحگاهی مفید - سلامت -کرپین تگز

نوشیدن یک لیوان آب

بعد از چند ساعت خواب شبانه، آبرسانی به بدن فکر خوبی است. علاوه بر این، نوشیدن یک لیوان آب پس از بیدار شدن، باعث می‌شود خواب از سر شما بپرد و رسما وارد دنیای بیداری شوید. برای اینکه راحت‌تر از خواب بیدار شوید، می توانید یک لیوان آب کنار موبایل یا ساعتتان (در جایی دور از تخت) بگذارید تا وقتی زنگ بیدار باش صبحگاهی به صدا در آمد، به جای اینکه خاموشش کنید و به رختخواب برگردید، با خوردن آب بیدار شوید و روز خود را آغاز کنید.

برنامه ریزی برای روز

داشتن برنامه برای روز کمک می‌کند کنترل زمان خود را به دست بگیرید. اگر نوشتن برنامه روزانه را به یک عادت صبحگاهی تبدیل کنید، بعد از مدتی می‌بینید که چه قدر در انجام کارها موفق‌تر عمل می‌کنید. این عادت باعث می‌شود به راحتی اولویت کارها را تشخیص دهید و کارهای مهم را زودتر انجام دهید، برخی کارها را فراموش کنید یا به فرد دیگری بسپارید.

حرکت

ورزش صبحگاهی - عادت صبحگاهی - کرپین

ورزش صبحگاهی

درباره اهمیت ورزش زیاد شنیده‌ایم و تاثیر آن را بر سلامت می‌دانیم. اضافه کردن برنامه ای برای تحرک به عنوان عادت صبحگاهی، به ما کمک می‌کند روز بهتری داشته باشیم. لازم نیست حتما برای ورزش به باشگاه برویم. چند حرکت کششی ساده، یوگا، پیلاتس و یا حتی رقصیدن با آهنگ مورد علاقه، می‌تواند باعث شود عضلات ما نیز بیدار شوند. چند دقیقه ورزش صبحگاهی می‌تواند باعث شود در ساعات آینده روز، پرانرژی باشیم.

در این نوشته پنج عادت صبحگاهی برای موفقیت بیشتر را معرفی کردیم. می‌توانید یک یا چندتا از این عادت‌ها را به تدریج به روتین صبحگاهی خود اضافه کنید. خوشحال می‌شویم اگر از عادات صبحگاهی خودتان برای ما بنویسید. به ما بگویید نظر شما راجع به عادت‌هایی که گفتیم چیست؟

دسته بندی عادت
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت